Το 15ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, που διοργάνωσε η Kaydakis Media την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, ανέδειξε τις προκλήσεις της Home & Garden αγοράς και κατέδειξε πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η «πράσινη» μετάβαση αναμορφώνει ολοκληρωτικά τον κλάδο.

Στο προσκήνιο του μοναδικού B2B networking event βρέθηκαν τα μοντέλα συνεργατικότητας, η βιώσιμη επιχειρηματικότητα, το Customer Experience και όλες οι νέες τάσεις και πρακτικές στο Home Improvement.

Μεγάλος χορηγός του 15ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement ήταν οι εταιρείες Praktiker Hellas και Vitex, ενώ Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν η Bostik, ο Όμιλος Ηρακλής, η Kärcher και η Leroy Merlin.

Για ακόμη μια χρονιά, το Συνέδριο DIY & Home Improvement αποτέλεσε πόλο έλξης για όλη την αγορά των εργαλείων και μηχανήματων, των χρωμάτων και των δομικών υλικών και του εξοπλισμού για το σπίτι και τον κήπο. Η διοργάνωση συγκέντρωσε στελέχη από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο όλων των μεγάλων εταιρειών, πολυπληθείς αποστολές απ` όλα τα τμήματα των βασικότερων αλυσίδων λιανικής.

Σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα, την Αγγλία, την Ιρλανδία και τη Γερμανία μετέφεραν στους συμμετέχοντες τον σφυγμό της αγοράς και κατέθεσαν εμπειρίες και προβληματισμούς. Παράλληλα, η φετινή διοργάνωση είχε ακόμα μεγαλύτερο διεθνές αποτύπωμα, καθώς εκτός των διακεκριμένων ξένων ομιλητών από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, δυναμική ήταν και η παρουσία στελεχών από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο μεγάλων αλυσίδων DIY & Home Improvement από την Αλβανία και τη Βουλγαρία.

ΤΑΣΕΙΣ & ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ HOME IMPROVEMENT

Το συνέδριο «άνοιξε» o CEO της Karydakis Media, Προκόπης Καρυδάκης. Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες αναφέρθηκε στη σημασία της ανάπτυξης και της τεχνολογίας με κυρίαρχο γνώμονα τον άνθρωπο.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο οικονομικός αναλυτής και δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, Κωνσταντίνος Δαυλός ο οποίος ανέλυσε τον καθοριστικό ρόλο που παίζουν τα ακίνητα στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας σε συνδυασμό με το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας.

Τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που έρχονται στην αγορά του Home Improvement, καθώς και τις ανάγκες των καταναλωτών που θα καθορίσουν τις επερχόμενες τάσεις της αγοράς, παρουσίασε ο Managing Director της Insight Retail Group, Steve Collinge.

Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, Ιδρυτής & Πρόεδρος του Convert Group, αποκάλυψε πώς τα brands λαμβάνουν αποφάσεις στρατηγικής και τακτικής σημασίας βασισμένα σε real-time δεδομένα από το εμπόριο και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τα οφέλη του συνασπισμού μικρομεσαίων εταιρειών μέσα σε έναν ευρύτερο συνεταιριστικό Όμιλο παρουσίασε ο CEO της ιρλανδικής United Hardware Limited, Paul Candon. Στην παρουσίαση του κατέδειξε πώς η συνεργατικότητα -σε μια χώρα με παραπλήσιες οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους με την Ελλάδα- κατάφερε να προσφέρει στα ανεξάρτητα-συνεργαζόμενα μέλη συνδυαστική αγοραστική δύναμη, επιτρέποντάς τους να παραμείνουν ανταγωνιστικά σε ένα περιβάλλον, που κυριαρχείται από τις μεγάλες αλυσίδες.


«ΠΡAΣΙΝΗ» ΔOΜΗΣΗ & ΥΛΙΚA

Η δεύτερη ενότητα της διοργάνωσης ήταν αφιερωμένη στο Sustainability των υλικών κατασκευής και αναβάθμισης κατοικιών, ξενοδοχείων, και μεγάλων έργων. Ένα ζήτημα ζωτικό για την αγορά της Οικοδομής, που συγκέντρωσε έντονο ενδιαφέρον και συμμετοχές από όλες τις μεγάλες βιομηχανίες δομικών υλικών. Παράλληλα, υπήρχαν συμμετοχές από κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς και από retailers και καταστήματα του παραδοσιακού εμπορίου οικοδομικών υλικών.

O Jaime Pitcairn, Technical Director of Corporate Sustainability της Ricardo, παρουσίασε δράσεις και στρατηγικές που θα βοηθήσουν τον κλάδο να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο Scope 3. Η μείωση των εκπομπών Scope3 δεν είναι μόνο θετική για το περιβάλλον, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικότερες και οικονομικά αποδοτικές διαδικασίες.

H Μαργαρίτα Κυανίδου, αρχιτέκτονας και Ιδρύτρια του Onus Architecture Studio έδωσε απαντήσεις αναφορικά με τα βιώσιμα κτίρια, τα πιστοποιημένα βιώσιμα οικοδομικά υλικά και τη σημασία του cradle to cradle.

Η Ευαγγελία Γκλεζάκου, Senior Sustainability Manager της Dimand αναφέρθηκε στον ρόλο των ESG Compliant κτιρίων και μοιράστηκε μεθόδους και προσεγγίσεις που επιτυγχάνουν κτίρια χαμηλού άνθρακα.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της Vitex, Βασίλης Βλαχογιάννης τόνισε τη σημασία της ενσωμάτωσης ESG κριτηρίων και της προϊοντικής υπευθυνότητας στη βιομηχανία χρωμάτων και πρότεινε κοινές δράσεις ώστε τα προϊόντα που δεν «σέβονται» το περιβάλλον να πωλούνται ακριβότερα.

ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚH ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ & ΕΜΠΕΙΡIΑ ΠΕΛAΤΗ

Στη Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν αφιερωμένη και η παρουσίαση των Βασίλη Λαμπρόπουλου και Γιάννη Σέρβου, Commercial και Sale Director αντίστοιχα της Praktiker Hellas. Έδωσαν απτά παραδείγματα για το πως η AI μπορεί να οδηγήσει το retail στην ανάπτυξη μέσω της βελτίωσης του Customer Experience.

Ο Alexander Kremer, Ιδιοκτήτης και Γενικός Διευθυντής των Kremer Gartencenter, παρουσίασε στο κοινό το πώς ένα παραδοσιακό φυτώριο-γεωπονικό κατάστημα μπορεί να «μεταμορφωθεί» σε μια καθηλωτική εμπειρία για τους καταναλωτές, και να γίνει ένα lifestyle πολυκατάστημα.

Για τις αναδυόμενες τάσεις, τα σενάρια και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια Home Improvement αλυσίδα μίλησε ο Services & Business Development Director του Public Group, Χρήστος Σκουλαρίκος. Αποκάλυψε τους τρόπους που η πολυκαναλική προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία πελάτη στο Home Connectivity.

Άκρως inspirational και έντονα βιωματική ήταν η παρουσίαση του Βαγγέλη Αυγουλά, Ιδρυτή και Πρόεδρου της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια». Ένας εκ γενετής τυφλός, μάχιμος δικηγόρος που ζει σε κόσμο για βλέποντες, «βύθισε» την αίθουσα στο απόλυτο σκοτάδι, μεταφέροντας όλους τους παρευρισκόμενους -έστω και προσωρινά- στη θέση του, περνώντας το μήνυμά του για ορατότητα και συμπερίληψη των ανάπηρων ατόμων.

ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΣΑΜΗ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Στον Ανδρέα Βαρσαμή, Ιδρυτή της Vernilac απονεμήθηκε το ειδικό «Βραβείο Συνολικής Προσφοράς», για την πολυετή προσφορά του στην αγορά του καταναλωτικού & οικοδομικού χρώματος.

Γεννημένος το 1927, ανέλαβε το χρωματοπωλείο της οικογένειας του στην πλατεία Μεταξουργείου το 1945 ξεκινώντας το εμπόριο χρωμάτων αυτοκινήτου όπως και βερνικιών επίπλου καθώς η περιοχή του Μεταξουργείου έχει κατά κόρον συνεργεία και λουστραδόρους επίπλων. Μετά από μια άκρως επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία, ιδρύει το 1960 την Βερνιλάκ Α.Ε. και το Το 1966 το εργοστάσιο μεταφέρεται στην Μάνδρα Αττικής. Σήμερα η εταιρεία εξάγει σε 21 χώρες. Ο Ανδρέας Βαρσαμής, εκτός από τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διετέλεσε στον κλάδο Βερνικιών και Χρωμάτων στην χώρα μας είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και στον κλάδο της ναυτιλίας, ενώ έχει 4 γιούς και 8 εγγόνια.