Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 14ο Συνέδριο DIY & Home Improvement που διοργανώθηκε από την Karydakis Media, στις 29 Νοεμβρίου στο Μουσείο Μπενάκη, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί το επίκεντρο της Home & Garden αγοράς.

Στο προσκήνιο του μοναδικού B2B networking event βρέθηκαν τα Μegatrends, που αλλάζουν τον χάρτη του σύγχρονου λιανεμπορίου, καθώς και οι εξελίξεις στον κλάδο των εργαλείων και μηχανήματων, των χρωμάτων και των δομικών υλικών και του εξοπλισμού για το σπίτι και τον κήπο.

Για ακόμη μια χρονιά, το Συνέδριο DIY & Home Improvement αποτέλεσε πόλο έλξης για 230 συνέδρους από 70 ελληνικές, κυπριακές και διεθνείς επιχειρήσεις. Η διοργάνωση συγκέντρωσε στελέχη από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο όλων των μεγάλων εταιρειών, πολυπληθείς αποστολές απ` όλα τα τμήματα των βασικότερων αλυσίδων λιανικής.

Σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα, το Βέλγιο και τη Φινλανδία μετέφεραν στους συμμετέχοντες τον σφυγμό της αγοράς και κατέθεσαν εμπειρίες και προβληματισμούς.

Με τίτλο «Κόντρα στην αβεβαιότητα» οι άξονες στους οποίους κινήθηκε το 14o Συνέδριο DIY & Home Improvement ήταν:

  • PAY-PER-USE: Το μέλλον στη διαχείριση λειτουργιών
  • MEGATRENDS: Ποια είναι και πώς αλλάζουν το λιανεμπόριο
  • ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ &TECH FREE ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ: Συνειδητή, αυθεντική και ανθρωποκεντρική προσέγγιση
  • ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ: Προσθέστε αξία στην προσφορά
  • HOME IMPOVEMENT MARKETING: Στρατηγικές επικοινωνίας και ανάπτυξης
  • ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ: Το Customer Experience στην AI εποχή
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ: Τι αλλάζει στις συνήθειες των πελατών

Η ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

Η πρώτη ενότητα της διοργάνωσης ήταν αφιερωμένη στους τρόπους υπέρβασης της αβεβαιότητας που έχει γίνει πλέον κανονικότητα, μετά από χρόνια κρίσης, πανδημίας, ενεργειακού ράλι και πολέμων.

Το Συνέδριο «άνοιξε» o CEO της Karydakis Media, Προκόπης Καρυδάκης. Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες πρότεινε «δρόμους» μακριά από την αβεβαιότητα, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κανονικότητα.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού στο λιανεμπόριο και τις δράσεις που «τρέχουν» επί αυτού από την πολιτεία.

Στο θετικό -για τον κλάδο της οικοδομής- μομέντουμ της ελληνικής οικονομίας και τα επιχορηγούμενα προγράμματα που συντελούν σε αυτό, αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος του Mega, Νίκος Φιλιππίδης.

Ο Piet De Coninck, Γενικός Διευθυντής του Home Improvement Manufacturers Association (HIMA), υπερθεμάτισε την ανάγκη συσπείρωσης και στα οφέλη που αυτή θα φέρει για προμηθευτές και παραγωγούς της αγοράς.

Ο Ιδρυτής της Searchlight Partners, Πέτρος Μίχος παρουσίασε τα νέα «ήθη» της μετά-πανδημικής αγορά εργασίας και πως οι επιχειρήσεις μπορούν να βγουν ωφελημένες από αυτά.

Καθηλωτική ήταν η παρουσίαση του Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hubo, Erwin Van Osta. Πατώντας στο παράδειγμα μιας σειράς του Netflix ανέλυσε γιατί οι ‘pay-per-use’ υπηρεσίες ενοικίασης εξοπλισμού και λογισμικού είναι το μέλλον στη διαχείριση των λειτουργιών μιας επιχείρησης. Επίσης, αναφέρθηκε σε τρόπους προσφοράς βελτιωμένων καταναλωτικών υπηρεσιών, ανάπτυξης δεξιοτήτων στις νεότερες γενιές και δημιουργίας bonding και αξιών στο προσωπικό κάθε εταιρείας.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η δεύτερη ενότητα του 14ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement διερεύνησε τους τρόπους προσέγγισης και τα «θέλω» του καταναλωτικού κοινού.

Στον ολοένα και αυξανόμενο ρόλο που πρέπει να παίζει ο σχεδιασμός ενός προϊόντος στην R&D διαδικασία κάθε εταιρείας, ήταν αφιερωμένη η παρουσίαση του Chief Design Officer της Fiskars, Petteri Masalin. Ορμώμενος από φινλανδική σχεδιαστική σκέψη και έχοντας κερδίσει πολλά βραβεία σχεδιασμού μίλησε για μια υβριδική προσέγγιση, στην οποία οι μηχανικοί γίνονται σχεδιαστές και οι σχεδιαστές γίνονται μηχανικοί.

Η Ιδρύτρια της Focus Bari & Resilience Expert, Ξένια Κούρτογλου ανέλυσε τους τρόπους που οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες επηρεάζουν τη ζωή, τη διαβίωση, το εργασιακό περιβάλλον και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κάθε γενιάς.

Στο experiential marketing ήταν αφιερωμένο το πάνελ του φετινού συνεδρίου. Σε αυτό συμμετείχαν: η Δώρα Λυκάκη, Product & Marketing Director της Kärcher, η Μάριαμ Σάντρι, Marketing Director της Praktiker Hellas, η Ιωάννα Τζιρίτη, Group Marketing Director της Isomat, ο Κωνσταντίνος Τσαπραλής, Head of Marketing στον Όμιλο Εταιρειών Ηρακλής και η Ειρήνη Χαλκιαδάκη, Marketing Director της Leroy Merlin Ελλάδας & Κύπρου.

Με συντονίστρια την Έφη Ισαακίδου, Managing Director της Momentum Worldwide Athens συζήτησαν τη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων για την αύξηση του brand visibility και τη δημιουργία αξέχαστων ενεργειών τόσο για τα brands όσο και για τους καταναλωτές.

ΤΑ MEGATRENDS

Τα Megatrends του λιανικού εμπορίου παρουσιάστηκαν στην τρίτη ενότητα του Συνεδρίου.

Στους παράγοντες που «ξεκλειδώνουν» την ανάπτυξη με πελατοκοκεντρικό προσανατολισμό αναφέρθηκε στην ομιλία του με τίτλο “More than products” ο CEO της Praktiker Hellas, Δημήτρης Γαλάνης. Αποκάλυψε τις στρατηγικές πώλησης και την οργανωτική νοοτροπία, που «κρύβονται» πίσω τις customer-centric growth υπηρεσίες, που πρέπει να προηγούνται της επιλογής και να συνεπάγονται της αγοράς, ακόμα και α λα καρτ.

O Βέλγος Commercial Engineer και επιχειρηματικός σύμβουλος, Luc Demeulenaere αποκάλυψε στους συμμετέχοντες κάθε πτυχή εξασφάλισης πελατοκεντρικής σκέψης και νοοτροπίας.

Ο Ισίδωρος Σιδερίδης, CEO της Pobuca και ειδικός στο Customer Experience and Loyalty, αποκωδικοποίησε το Generative AI & Speech Analytics. Εξήγησε πως η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί πλέον να κατανοεί την ανθρώπινη γλώσσα, αξιολογώντας τα συναισθήματά των πελατών και να εκτελώντας καμπάνιες αναλύοντας τα αποτελέσματα τους.

Τέλος, o Τrend Αnalyst και Consumer Psychologist, Herman Konings «φώτισε» νέες, έξυπνες τάσεις στο λιανικό εμπόριο, όπως η εξηγήσιμη τεχνητή νοημοσύνη (explainable AI) και το Διαδίκτυο της Συμπεριφοράς (Internet of Behaviors), Παράλληλα, τόνισε τη σημασία μιας αυθεντικής tech free εμπειρίας πελάτη και την ανάγκη προσέλκυσης της νέας γενιάς καταναλωτών, οι οποίοι είναι πιο ανυπόμονοι από ποτέ.

Μεγάλος χορηγός του 14ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement ήταν η Praktiker Hellas. Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν οι εταιρείες: Bostik, Durostick, Ηρακλής, Isomat, Kärcher, Leroy Merlin, Parkside και Vector Brands.