Μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού, ανυπομονησίας, αλλά και πρωτόγνωρης συσπείρωσης ολοκληρώθηκε το 13ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, που έγινε στο Μουσείο Μπενάκη την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου. Μετά από 3 χρόνια προσμονής και μια virtual διοργάνωση ενδιάμεσα, το Συνέδριο που εδώ και 15 χρόνια συσπειρώνει την αγορά της βελτίωσης και ανακαίνισης κατοικίας, επέστρεψε στη φυσική του μορφή. Η μεγαλύτερη B2Β networking συνάντηση της αγοράς των εργαλείων, των χρωμάτων, των δομικών υλικών και του εξοπλισμού Home & Garden ανανέωσης, συγκέντρωσε 250 εκπροσώπους από 118 ελληνικές, κυπριακές και διεθνείς επιχειρήσεις. 
Για ακόμη μια χρονιά, το Συνέδριο DIY &Home Improvement συγκέντρωσε στελέχη από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο όλων των μεγάλων εταιρειών, πολυπληθείς αποστολές απ` όλα τα τμήματα των βασικότερων αλυσίδων λιανικής. Παράλληλα, δυναμικότατη ήταν και παρουσία του παραδοσιακού εμπορίου, καθώς μεταξύ των Συνέδρων υπήρχαν εκπρόσωποι από 73 σιδηροχρωματοπωλεία. 


H φετινή διοργάνωση με τίτλο “Keep rolling” ήταν χωρισμένη στους παρακάτω άξονες:
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ: Εξατομικευμένες εμπειρίες και υπηρεσίες
ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ: Κήπος, περιβαλλοντική μέριμνα και κοινωνική αλληλεγγύη
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ: Ανακαλύψτε και κερδίστε το κοινό
QUICK COMMERCE: Πόσο εφικτό είναι για το DIY Home Improvement
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ: Data, marketplaces και Omni channel σε μια «διαταραγμένη» εποχή
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: Η “phygital” συμβίωση και ισορροπία μεταξύ φυσικού και ψηφιακού καταστήματος

Σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Αγγλία, το Βέλγιο και την Αυστραλία μετέφεραν στους συμμετέχοντες τον σφυγμό της αγοράς και κατέθεσαν εμπειρίες και προβληματισμούς.

Το 13ο Συνέδριο DIY & Home Improvement παρουσίασε η δημοσιογράφος, Βίκυ Παύλου και τους συνέδρους καλωσόρισε ο Γενικός Διευθυντής των εκδόσεων «Καρυδάκης», Προκόπης Καρυδάκης, ο οποίος μέσα από μια αντιπαραβολή με τον Αυθεντικό Μαραθώνιο, επιχείρησε μια αποτίμηση όσων κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο κλάδος την τελευταία 15ετία.


ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ

Η πρώτη ενότητα του Συνεδρίου καταπιάστηκε με το μέλλον του λιανεμπορίου και τον ψηφιακό μετασχηματισμό εν μέσω μιας «διαταραγμένης» περιόδου. Στην πληθωριστική επιμόλυνση, τις παράπλευρες συνέπειες και στις τάσεις του δύσκολου 2023, αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος του Mega, Νίκος Φιλιππίδης.

O Global Head of Home & Garden της Euromonitor, Nick Stene στην παρουσίαση του “DIY in 2022: Decision Making when Instability is the only Constant” μοιράστηκε με το κοινό τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης ετήσιας έρευνας, που γίνεται πανευρωπαϊκά για τον κλάδο και για πρώτη φορά παρουσιάζεται στο ελληνικό κοινό.

O Παναγιώτης Γκεζερλής, Ιδρυτής και Πρόεδρος Convert Group στην παρουσίαση «Ηλεκτρονικό Εμπόριο στο DIY: Δημιουργώντας αξία μέσα από την συνεργασία εμπόρου – προμηθευτή», αποκάλυψε στους συνέδρους ποιες θα είναι οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας το 2023 και τι μπορούν να κάνουν έμποροι και προμηθευτές για να βελτιώσουν τα μερίδια αγοράς τους και την κερδοφορία τους στο ηλεκτρονικό ράφι.

Ο Λύσανδρος Φαληρέας, Commercial Strategy Senior Manager της efood market στην παρουσίασή “DIY meets Quick Commerce” αναφέρθηκε στις διαφορές μεταξύ q-commerce και e-commerce, στα πλεονεκτήματα που θα προσδώσει σε αλυσίδες και καταστήματα η συνεργασία με πλατφόρμες και υπηρεσίες delivery προκειμένου να παρέχουν τα προϊόντα τάχιστα στους καταναλωτές, καθώς και γιατί το q-commerce αποτελεί το μέλλον και για τα προϊόντα DIY & Home Improvement.

Ο Jamie Anderson, Professor of Strategic Management Antwerp Management School, με την παρουσίαση “Creative leadership in a complex world” με έναν πολύ πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο «έπαιξε» με το κοινό και προέτρεψε στην αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων ανάπτυξης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του προσωπικού.

 

ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ & PHYGITAL ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η δεύτερη ενότητα του 13ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement ήταν αφιερωμένη στην αγορά του Κήπου και στο παραδοσιακό εμπόριο.
Ο Marco Orlandelli, CEO του ιταλικού Ομίλου Organizzazione Orlandelli, ο οποίος δραστηριοποιείται στον σχεδιασμό, διαμόρφωση και εξοπλισμό κήπων, στην έρευνα “Garden Trends 2023” μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες την εμπειρία του για το πώς πρέπει να είναι στημένο ένα σύγχρονο κέντρο κήπου για να εξελιχθεί και να «κουμπώσει» στις ανάγκες των καταναλωτών.

«Γεύση» αστεριού Μichelin είχε το πάνελ του Συνεδρίου. Ο βραβευμένος με αστέρι Michelin Σεφ, Τάσος Μαντής, μαζί με τους Δημήτρη Γαλάνη-CEO της Praktiker Hellas, Παντελή Π. Παπαδόπουλο-Αντιπρόεδρο της Παντελής Παπαδόπουλος Α.Ε.Β.Ε. και Αντώνη Σκορδίλη – Δρ. Οικολογίας Φυτών Πανεπιστημίου Αθηνών, ανέδειξαν τους πλέον βιώσιμους τρόπους με τους οποίους τα σπίτια μας μπορούν να «πρασινίσουν» την πόλη.

 

O πρώην Πρόεδρος της βελγικής Ένωσης DIY και συγγραφέας, Thierry Coeman με την παρουσίαση “Reshaping the Home Improvement Store”, ανέλυσε τον τρόπο διαμόρφωσης τόσο των οικογενειακών όσο και των μεγαλύτερων καταστημάτων DIY & Home improvement του μέλλοντος, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τις κοινωνικές εξελίξεις και τις τάσεις στην συμπεριφορά των καταναλωτών.

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ & ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ

Στο προσκήνιο της τρίτης ενότητας ήρθαν οι αγορές, τα προϊόντα και το καταναλωτικό κοινό. Πόσο πραγματικά καλύτερα κάνουμε τα σπίτια μας για όλους; Συνυπολογίζουμε στις Home improvement ανησυχίες μας, ακόμα και τα εμποδιζόμενα άτομα και τα άτομα με αναπηρίες; Η Μάριαμ Σάντρι, Marketing Director της Praktiker Hellas παρουσίασε ανθρωποκεντρικές λύσεις, που διευκολύνουν την καθημερινότητα όλων και ενδυναμώνουν είτε συνανθρώπους μας τρίτης ηλικίας, είτε με κινητική, οπτική ή ακουστική αναπηρία.

Η Ιδρύτρια της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου παρουσίασε τα αποτελέσματα της μοναδικής έρευνας που διεξάγεται στην Ελλάδα για την αγορά του DIY & Home Improvement, Οι νέες καταναλωτικές τάσεις, τα Home Improvement projects που έχουν προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές μετά την αύξηση των τιμών, η σημασία που παίζουν η βιωσιμότητα και η περιβαλλοντική μέριμνα στις τελικές επιλογές τους στο ράφι, η επιρροή που δέχονται από influencers και in store πωλητές.

Ο Διοικητής & Πρόεδρος Δ.Σ. του Νοσοκομείου «Η Παμμακάριστος», Θρασύβουλος Λαδόπουλος και η Αναστασία Σκιαδοπούλου, Ιδιοκτήτρια του ομώνυμου καταστήματος στην Κέρκυρα, αναφέρθηκαν στην Τράπεζα Χρώματος: μια πρωτοβουλία συλλογικής δράσης της Vitex και των συνεργατών της για την δωρεάν παροχή χρωμάτων σε δημόσιες δομές και νοσοκομεία.

Τέλος, ο Neil Munz-Jones από την κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία, mdj2, την οποία εμπιστεύονται οι μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες, μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες καίριους προβληματισμούς για τη ζωή πέρα από το Home Improvement και την πίεση της καθημερινότητας.

 

DIY ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Το 13ο Συνέδριο DIY Home Improvement ολοκληρώθηκε με την βράβευση των καλύτερων «DIY Προϊόντων της Χρονιάς», τα οποία ανέδειξαν οι αναγνώστες του περιοδικού και οι επισκέπτες του mastoremata.gr, μέσα από ψηφοφορία τους τελευταίους 4 μήνες:

  • Στην κατηγορία «Ηλεκτρικά εργαλεία» κυριάρχησε η σκούπα υγρής και ξηρής αναρρόφησης Kärcher WD 6 P S V.
  •  Στα «Εργαλεία και Μηχανήματα Κήπου» προϊόν της χρονιάς αναδείχτηκε το Ρομποτικό χλοοκοπτικό  Husqvarna Automower 405X.
  • Στην κατηγορία «Χρώματα-Βερνίκια» νικήτρια ήταν η Kraft Paints με το χρώμα εσωτερικών χώρων Asepsis, που εξασφαλίζει κορυφαία αντιμικροβιακή και αντιμυκητιακή προστασία.
  • Στα «Δομικά Υλικά» ξεχώρισε το στεγανωτικό ταρατσών Neoproof PU Fiber της Neotex.
  • Πρωταθλητής στην «Εξοικονόμηση Ενέργειας» αναδείχθηκε o ακρυλικός παστώδης σοβάς Vivechrom Top Acrylic: τελικό προστατευτικό επίχρισμα σto σύστημα εξωτερικής θερμομόνωσης Thermoprotect της Vivechrom.
  • Στην «Καινοτομία» επικράτησε το Isomat Zero Paint. Το πρώτο ελληνικό, πλαστικό χρώμα πιστοποιημένo με την αυστηρότερη οικολογική πιστοποίηση Blue Angel.

ΣΤΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗ Μ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Στον Παντελή Μ. Παπαδόπουλο, Ιδρυτή της «Παντελής Παπαδόπουλος Α.Ε.Β.Ε.» απονεμήθηκε το ειδικό «Βραβείο Συνολικής Προσφοράς», για την 63ετή προσφορά του στην αγορά Home & Garden.

Το 1959,  o Παντελής Μ. Παπαδόπουλος, με μόνο εφόδιο τη διορατικότητα και την τόλμη του, ταξίδεψε με το τρένο από την Αθήνα στη Σουηδία, με τον φιλόδοξο στόχο να αναλάβει την αντιπροσωπεία της Husqvarna. Η δυναμική του παρουσία έπεισε τη σουηδική εταιρεία να βγει για πρώτη φορά εκτός των συνόρων της Σκανδιναβίας και έτσι τον Δεκέμβριο του 1962 ο Παντελής Μ. Παπαδόπουλος έγινε ο πρώτος αντιπρόσωπος μηχανημάτων Husqvarna παγκοσμίως.

Έκτοτε, η «Παντελής Παπαδόπουλος Α.Ε.Β.Ε.»  διαγράφει μια εξαιρετικά ανοδική πορεία και κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο της. Συνεργάζεται με περισσότερα από 24 διεθνή εργοστάσια, επιλέγοντας τους κορυφαίους κατασκευαστές από Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία και προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα, υπηρεσίες και λύσεις που κάνουν την ενασχόληση τους με το πράσινο μια πραγματικά μοναδική εμπειρία.